top of page

‘Ga je mee zwemmen. En zullen we dan niet zoenen’

Bijgewerkt op: 9 sep. 2022



De kussen van zijn mond

Omdat voelen hem ontsnapt

Laten duizend doden sterven

Lichaamssappen in waarheid vertrapt


Zijn gedicht dat niet kan rijmen

In schrale zoektocht naar de zegen

Naar versies van een Samen,

IJdel gebruik, een reiken naar de regen


Rest hem slechts het stampen in de plas

Met niets dan blauwe dagen

Terwijl de wereld rond hem dondert

En de hemel zich blijft verlagen


Verloren loopt hij in verlangen

Staat hij open voor wat zich sluit

Nu zijn alles offerend denkbeeld

Tot as elk mits of stel vergruisd


Leer ik een teveel te laten

Terwijl het weggaan zacht beklijft

Zie ik romantiek vergaan

Leer geloven in wat blijft


In zijn doorgedraaide tijd

Terwijl hij sterft, in eenzame val

Herinner ik hem en roep

Opdat hij mij als vriend herkennen zal


Als een zaadje dat zich nestelt

Diep weggestopt doch dichtbij

Zijn falen en zijn glorie

Zijn kern weerspiegelt in mij


Op die plek waar hij niemand kent

In zijn krochten van verdriet

Bij zijn verdrinken in de stilte

Blijf ik tot hij mij weer ziet


Hemieo Enmeer

31 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Straks

bottom of page